De Groeten

21 juli 2015 - Sebeta, Ethiopië

Vandaag de laatste dag dat we gewekt zijn om half 7. Extra van genoten dus. Heerlijk ontbijt hadden we vandaag; havermout! Na het eten was het weer tijd voor het goede morgen gesprek. Deze keer ging het erover dat iedereen verschillende functies heeft binnen een groep en dat elke functie nodig is om één lichaam te kunnen zijn samen. Dat vond ik erg mooi en toepasselijk voor dit project. We zijn allemaal een deel van het lichaam en vormen samen één lichaam. Hierna gingen we voor onze groepsopdrachten nog even aan de slag; foto's maken met een dier, op de foto met locals en ook het Ethiopische volkslied zien te bemachtigen. Het is ons allemaal gelukt! Vanavond de uitslag van welk GMG-groepje gewonnen heeft.

Hierna konden we beginnen op de bouw. Laura en ik gingen samen een muurtje metselen. Het ging wel redelijk, alleen er was telkens een local die dan keihard riep: no, not good! Hij rukte dan de troffel uit onze handen en ging het zelf doen. Wij ergerden ons hier groen en blauw aan op een gegeven moment. Gelukkig was het al snel tijd voor het middageten. Na het eten was die kerel nergens meer te bekennen! Gelukkig! Ergens rond twee uur werden Laura en ik afgelast en konden we even lekker rustig zitten. We kregen hele gesprekken. Ik zei dat ik het op de bouw niet zoveel aan vond en dat ik waarschijnlijk niet weer op zo'n bouwproject wil gaan waarschijnlijk. Met de kindjes vind ik geweldig, maar het bouwen? Nee... niet als vakantie. Johan, je hebt gelijk. Bouwen in de vakantie is geen vakantie haha. Na dit machtige mooie gesprek hebben we nog één rij gemetseld en toen begon het keihard te regenen. Ik voelde me vies en wilde graag douchen. Op een gegeven moment stond ik al helemaal in m'n nakie. Wil ik de kraan open draaien, komt er geen water uit... Blijkt dat als je geen stroom hebt, er ook geen water is. Geen douchen voor mij vandaag dus. Dan maar een doek over mijn haar en even wassen met een nat washandje.

Lekker tijd om even alleen te zijn nu.. Heerlijk in mijn dagboekje schrijven. 'Over een paar minuten eten!!' werd er geroepen door Jakob. Iedereen at snel hun eten op, want we wisten allemaal was er na het eten zou komen, DE GROETJES!! Ik kreeg de volgende groetjes:

Van: Opa en oma Kok
Lieve Inge, we willen je heel veel sterkte toewensen in Ethiopië. Het zal best moeilijk zijn. We zullen voor je bidden. Liefs, opa Kees en oma Sientje

Van: Johan
Heeey lieve Inge! Ik wou even zeggen dat ik je doosje echt ZO lief vind! Het is echt het eerste wat ik elke dag doe en zo kan ik mijn dag niet beter beginnen! Ik mis je heel erg en wil erg graag weer praten met je maar dat kan jammer genoeg niet... Weet dat ik heel erg veel van je hou en ik hoop dat je het daar erg naar je zin hebt! Je bent een skot! <3

Van: Hillebrand en Kora
Lieve Inge, even een liefdevolle groet van ons! We zijn super trots op je dat je deze stap hebt genomen!! Lieverd geef ze daar allemaal maar heel veel liefde!! We mogen je Gods zegen meegeven zodat je voor anderen tot zegen mag zijn!! Inge, we houden van je!! Tot snel! Doei doei! Liefs Hillebrand en Kora

Van: Geertruida
Hee Inge! Ik hoop dot jimme in hiele goeie reis han ha en dot it dy mei foel yn it fleantug! Enjoy! En protte sukses by it wurk!

Zooooo lief, die groetjes! Stiekem dacht ik dat Johan zou vergeten om groetjes te sturen (tralalalalalaaa), maar integendeel! Vet lief. Na de groetjes was het tijd voor weerwolven. Mooi spel is dat. De eerste keer ging iedereen dood en dat gebeurt bijna nooit. Na dit spel lag ik eindelijk in m'n nest. Weltrusten peepz!