De reis begint

18 juli 2015 - Sebeta, Ethiopië

De afgelopen nacht gevlogen. Ik was erg gespannen, omdat het mijn eerste keer vliegen was. Erge buikkrampen door luchtophopingen in de darmen. Daarnaast kon ik trouwens ook niet slapen tot aan Dubai. Ik was zo moe, maar mijn hoofd zat zo vol dat het me niet lukte mijn draai te vinden in de oncomfortabele vliegtuigstoel. Toen ben ik maar film gaan kijken, games gaan spelen en muziek gaan luisteren tot aan Dubai. Dit kon allemaal in dit superluxe vliegtuig! Verbazingwekkend wat een luxe... Ze kwamen zelfs met eten en drinken langs. Ik keek mijn ogen uit. Zelfs in het begin met een handdoekje, zodat je je handen schoon kon maken.
Om 6 uur 's ochtends in Dubai geland. Hier kregen we een bon om gratis eten te halen. Emirates: wat een service! Hier moesten we wachten tot half 11. Toen zaten we weer in het vliegtuig richting Addis Ababa. Ook Emirates, maar minder lux tv scherm. In dit vliegtuig lukte het me wel om te slapen gelukkig. Half 3 's middags landden we. Een uur vertraging doordat een zieke vrouw het vliegtoestel niet wilde verlaten... Ze sloot haarzelf zelfs op in de wc, maar uiteindelijk heeft ze het toestel wel verlaten. Op het vliegveld stonden er twee mensen op ons te wachten. Een man en een vrouw, beide met een bordje in de hand waarop de tekst 'World Servants The Netherlands' stond. Zij vervoerden ons per busje naar Sebeta. Overal file in de stad. Iedereen keek vol verwondering naar de bepakte en bezakte bus vol Nederlanders en zwaaide uitbundig. Niet alleen zij verwonderden zich over ons, maar andersom was dit ook het geval. Ik keek mijn ogen uit. Na een uur kwamen we aan bij het weeshuis, waar we zouden gaan verblijven. Wauw, dit weeshuis is nog best luxe voor Ethiopische begrippen! Douches, wc's, wasbakken, tafels, stoelen, banken, een keuken, noem maar op! Na eerst samen gegeten te hebben, mochten we ons settelen in een kamertje. Klamboe ophangen, bedje klaarmaken. Toen was het eindelijk tijd om lekker te ontspannen door het doen van spelletjes en het zingen van liedjes. Terwijl ik dit schrijf lig ik gezellig bij Jorie, Anita, Debora en Laura op de kamer. Weltrusten!